Monday, 10 June 2013

Hidup umpama batery

Ya Allah...jadikanlah aku isteri yg baik dan ibu yg baik. Sesungguhnya suamiku insan sebaik2 manusia dlm menjagaku dan menyayangiku. Ya allah, permudahkanlah urusan suamiku. Sesungguhnya aku amat menyayanginya.

Nadya, 2.30a.m
Kuarters kg balai besar.

Tuesday, 21 May 2013

Whatsapp me

Hey, I just downloaded WhatsApp Messenger on my Android. It is a smartphone messenger which replaces SMS. This app even lets me send pictures, video and other multimedia! WhatsApp Messenger is available for Android, iPhone, Nokia, Windows Phone and BlackBerry and there is no PIN or username to remember - it works just like SMS and uses your internet data plan. Get it now from http://www.whatsapp.com/download/ and say good-bye to SMS!

Sunday, 19 May 2013

Suami yang terbaikk.

Malas sebenarnye nak angoat bakul suami, sbb dia berat sgt. Oleh krn blog no dh diprivatekan, boleh la saya tulis sikit2. Sekadar penghargaan kpd encik suami. Suami mmg byk tolong la kebelakangan ni. Mmg bukan suami tu perfect 100%. Tp as a wife pun terlalu banyak lagi kelemahan yg masih lagi perlu diperbaiki.

Terlalu banyak kot... hurm.. rase bersalah kdg2 kt suami. Yang pastinya, suami sy tetap yg terbaik.. dengan keadaan skrg, suamilah banyak ambil tugas jaga anak. Badan yg cepat letih ni, kdg2 tak sabar nk tggu badan sihat balik.

Abg, terima kasih. Yaya syg abang. Even yaya jarang bgtau. Kdg2 tak sempat pun. I'm proud to be ur wife.

Monday, 13 May 2013

Cikgu pra terbaikk...

Bukanlah takmahu jadi cikgu pra yg terbaik... tp byk sgt benda nk difikirkan..seriously, teringin sgt nk jd cikgu yg lbh baik.. mengajar dgn lbh terbaik...

Tp yg pastinye, mst rakan2 sekelas yglain mengajar dgn baik dan berwibawa... tak mcm diri ini... mengajar yg ntah pape... aktiviti pun tak buat mane.. yg duk tekankan, dapat membaca... arrgghhh tertekannye sbb tak buat preparation dari awal..

Tp belum tlambat tuk lakukan sesuatu... smoga Allah berikan kekuatan dan kesihatan yg baik...

Di kala semangat tg membara ni... tibe2... huaaaaaawaaarrghhh... sambil tutup mulut... yup. Menguap... smalam xtdo cukup.. baby menangis. Tdokan anak lalu tertido... k babai for now.

Saturday, 11 May 2013

Hari semakin tua.

Lamanya  tak menulis titipan hati kat belog ni.. makin berkubur agaknya.. seriously, busy n penat sgt skrg... kalaulah org faham.. rase makin tua skrg. Mcm berkdut2 je rase...

Btw arini ai x pg skolah. Firaaz x sihat. Barulah tahu erti pengorbanan ibu bapa kita dulu. Ku makin mengalaminya. Tp yg pasti, slalu je suami jd mangsa keadaan skrg. Hubby baik sgt2 wbb always sabar je. Nk minta maaf pun takut nnt buat lg..

I jd mama garang skrg.. cikgu garang gak.. moga2 hilanglah sifat garang n hangen tu... k lah, nk rehat, bye.

Thursday, 14 March 2013

Bukan merungut. sekadar berkongsi..

Asslam..
15.3.13

3 more days before anniversary ke dua...

condition : very tired.. knpe ntah.. asyik2 penat je.. mmg xdpt nak kata ape.. otak mcm jamm.. bengong2 sikit.. sgt cepat pelupa.. mcm xtau tujuan sgt.. sgt2 pelupa... i need a memory booster..

life : hidup ni yg pastinya perlu sgt utk jaga firaaz n jaga makan minum suami..  n satu lg, jaga penampilan as guru.. tp perancangan mcm fail..

hidup mcm perlu ditulis.. kalau tak.. mmg memory out..

penat n bykye bende nak buat.... STRESS a little bit.. i nak rest skejap, before firaaz bgun.. jaga anak penat tau.. tp hati happy..

Friday, 22 February 2013

begitulah cinta

Assalam.. lame jari tak menari kat keyboard nih.. aahh.. terlalu sibuk dgn kehidupan skarang.. masa yg ade, baik diperuntukkan tuk berehat. bila ntah nadia nak beli supplement nih.. mmg badan cepat penat lepas bersalin nih.. waktu mengandung, nutrien diserap bayi.. waktu lepas bersalin tenaga takde sbb byk habiskan tuk jaga bayi.. almaklumlah.. hidup sendiri sahaja tanpa org tua disisi.. hanya suami shj yg setia di sisi..

saban hari, makin kenal sikap suami. t p hari2 mulut ni slalu nak membebel kat suami. mmg kebanyakan perempuan macamtu kot..ade je bende nak dibebelkan. tp bila ingat balik, actly rse bertuah dpt hubby mcm dia.. sbb penyabar sgt.. alhamdulillah.. u bende.sepanjang usia perkahwinan hampir 2 tahun ni, suami tak pernah marah2 or panas baran. cool je sokmo. kdg2 saje wat dia marah, nak test kesabaran dia.. HAHA. jahatnye wife cenggini.. tp MISSION FAILED. mulut hubby je slalu bising tp dia tak marah.

a few weeks ni mmg tired yg teramat2.. gi jerantut - benta - kuantan..pastu mggu depannya g kuantan lg..pastu balik kedah... pastu balik tganu.. now bertimbun kerja.. tp takpe.. slow2..kalau fikir sgt tertekan.. yg pasti kene seimbangkan prasekolah n kerja rumah.. since takde letrik lagi kat skolah..mmg kene bykkan bersabar lah..

sifat nyanyuk pun satu hal.. mentang2lah lepas beranak, urat putus.. sifat cepat lupe tu bertambah2.. kene slalu wat notes.. tampal dinding gaknye...

Firaaz! oh i love this boy so much... dah tidur dia..siang nak ajak bermain.. tp mama dia biarkan je.. mama byk keje.. sorry syg... tp mama ade kat cc awk jugak.. rase nak gigit2 je awk bila awk tido.. sooo comel.. hehehe..pastu tertido kat cc awk.. pastu abah awk jeles sbb luang masa byk kat awk.. hahaha.. takpelah.. sementara je.. awk kecil lg syg... cepat membesar.. tak sabar..

k la.. dah penat.. need to sleep.. goodnight dearest.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...