Monday 30 January 2012

Perlu semakin matang...

Hai there.. syukran, kita maseh lagi alive.. bernafas utk perjuangkan matlamat hidup kita..

Sekarang ni, asik berdua dgn suami.. ke hulu ke hilir..
pergi sane, pergi sini....
Subhanallah.. ni lah kurniaan Engkau kpd Ku..

sekarang ni, penat sgt rase, ari2 pergi sekolah,
dalam otak, hanya satu je.. nak ajar budak2 pandai membaca..
nak ajar budak2 amalan2 yang baik untuk mereka buat..

Please.. saya nak ingatkan sekali lagi.. bukan senang nak jadi cikgu prasekolah..
pada mata org,mungkin senang, bagi saya, tanggungjawab besar...
saya mahu mendidik, bukan mengajar semata-mata..

kian hari, usai balek dari sekolah, saya selalu sgt sakit kepala..
ye, teramat sangat kadang kala... sakit yang menyucuk2..
kata mama, mungkin sbb darah rendah yang sy hadapi..
tp sebenarnya, saya lebih rase saya stress...

stress sbb terlalu banyak benda saya nak isikan dalam jiwa dan minda anak didik saya.
balik sekolah penat teramat sgt..
tak selera makan langsung.. 2 3 hari tak makan pun takpe..
asal minum je...minggu lepas sakit kepala teramat, sampai 2 hari saya tak leh bangun sgt..
hubby je duk jaga... buat itu ini..
saya lak, tak leh bukak mata pun.. sbb sakit sgt..

okei, fine. bukan nak cerita tu..
yang tu, saya cuma perlu rest.. dan susun elok2 perancangan saya..
saya perlu bertenang. mujurlah saya takde isi lagi.. takde anak lagi..
sgt susah nak adapt diri ni..perlu masa sikit lagi..
untuk sesuaikan diri dgn tanggungjawab dan suasana ni..
moga lepas sy dapat bernafas dgn lebih baik, tiada tekanan2 ni, sy harap Allah bg peluang kat saya utk jd ibu pulak...

Segala Allah bagi tu, adalah yang terbaik buat kita..
sy msti kene ingat tu..

okei, about kematangan..
maken hari, maken sy rasa, ketidakmatangan diri saya ni..
masih lagi nak macam waktu belajar kat maktab dulu...
nak tido puas2.. nak tgok muvie..
oh! langsung takde masa..
so junior2.. silalah hargai waktu2 itu..

setiap hari, sy kene cakap kat diri saya..
saya kene kuatkan diri n think positive sbb nak cari pengalaman..
nadia, u are a strong gegurl..

chaiyok2..

p/s : nyesal tak cari pengalaman sungguh2 dulu..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...