Friday 6 September 2013

Persediaan.bersedia.

Sesungguhnya,
Dari minggu ke minggu,
Ye. Tepat skali. Aku makin brrdebar.
Ape kaw rase?
Debaran. Setiap masa.
Bila2 masa je dari sekarang.
Ape akan jadi nnt.
Selamatkah aku kali ni?
ALLAH akan permudahkan aku kah kali ni?
Ooowh. Byknye segala tanda tanya.
Sebab tu aku hanya mampu menanti waktu.
B8lakah kan kunjung tiba.
Masih ade waktu.
Tp tak tentu.
Sedia?
Aku masih belum bersedia.
Mati syahidkah aku?
Selamatkah dia nnt?
Takut. Ak takut.
Andai semudah a, b, c..
Andai tak perlu sesakit itu.
Mereka kata yg kedua tak seteruk yg pertama.
Tp bukan semua.
Hanya Allah Maha menduga.
Andaikata Dia mahu menguji jiwa.
Sesungguhnya,  ak berdoa spy
Hati tetap kuat
Jiwa tetap utuh.
Demi kekasih hati yg tersayang.
Ye, aku perlu kuat.
Kuat utk suamiku.
Ye, suamiku yg terbaik.
Ini pengorbanan aku utk dia.
Dia sgup korbankn semua tuk aku.
Ye, ak tahu.
Tak perlu tunggu tuk si dia beritahu.
Aku perlu kuat tuk anak pertamaku.
Firaaz,  da little boboy.
Anak itu masih perlu.
Perlu aku.
Kasih syg dan perhatian aku.
Jgnlah aku lemah dlm perjuangan ini.
Kasih syg terbaik buat dia,
Sudah tentu aku.
Aku perlu didik.
Aku perlu jaga dia.
Aku harus kuat.
Kuat. Andai ak dpt kuat.
Aku perlu kuat tuk baby ini.
Baby yg terlalu dekat dgn aku.
Mama sygkn kamu dan abg kamu.
Mama mahu kamu sihat.
Nnt sama2 kita berjuang.
Antara bersedia atau tidak.
Kita harus, kita pasti.
Masih byk yg masih mahu ak lakukan.
Smoga Allah kabulkan segala hasrat aku.

# pengorbanan.antara.hidup.atau.mati.
Akusayangaimanfiraazdanbaby.♡

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...